Aktualności:

Autor Wątek: Dzieci, problemy w nauce  (Przeczytany 619 razy)

Piotr Kmieć

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 722
    • Zobacz profil
Dzieci, problemy w nauce
« dnia: Październik 10, 2018, 12:41:25 pm »

Źródło: https://web.facebook.com/RecallHealing/posts/2008450132532095


Skąd się biorą problemy dzieci z uczeniem się?
[/color][/size]Seplenienie, problemy z liczeniem, trudności w gramatyce, brak motywacji a nawet problemy z określeniem czasu mają swoje źródło w okresie zwanym PROJEKT – CEL.[/font]
[/color][/size]Wszystko, co dzieje się w tym czasie w życiu rodziców, staje się biologiczną matrycą dziecka. To właśnie jej zapisy będą w późniejszym okresie warunkowały nie tylko stan zdrowia, ale również zachowanie się a nawet zaburzenia w nauce.[/font]
[/color][/size]Jak mówił twórca metody Recall Healing Gilbert Renaud podczas trzydniowych warsztatów „Zdrowe dziecko w zdrowej rodzinie”, wszystkie choroby i problemy dzieci są precyzyjnym przeniesieniem psychologicznych problemów rodziców (jednego lub obojga), które przejawiały się nie tylko w ich czynach, ale także w emocjach i myślach.[/font]
[/color][/size]Problemy szkolne dzieci nie są więc żadnym przypadkiem. Każde dziecko w bardzo logiczny sposób odtwarza problem rodziców. Znalezienie tego problemu i wyjaśnienie go dziecku natychmiast powoduje jego uzdrowienie.[/font]
[/color][/size]Poniżej znajdziesz kilka przykładowych konfliktów, które mogą stać za każdym zaburzeniem w nauce.[/font]
[/color][/size]PROBLEMY Z LICZENIEM – to głównie kwestia porównań a także pomyłek dotyczących liczenia w okresie Projekt/Cel. Rodzice mogli mieć też w tym czasie problemy finansowe (walka o pieniądze), problem z dziedziczeniem, rozwód (dzielenie), pojawienie się nowego partnera rodzica (mnożenie).[/font]
[/color][/size]WOLNE MÓWIENIE, WOLNE CZYTANIE – to potrzeba spowolnienia czasu, wspomnienie historii, w której członek rodziny doświadczył przykrego doświadczenie wówczas, gdy mówił lub czytał coś szybko.[/font]
[/color][/size]PROBLEMY Z GRAMATYKĄ – słowo gramatyka w języku angielskim kojarzy się ze słowem grandma (babcia). Konflikt może mieć więc podłoże w zaburzeniu porządku rodziny, np. babcia umarła przed prababcią. Może to być również brak dostępu do babci, dziadka.[/font]
[/color][/size]JĄKANIE SIĘ – kiedy się jąkasz to dajesz sobie dodatkowy czas. Konflikt może dotyczyć obniżonej wartości w odniesienie do mówienia, braku poczucia bezpieczeństwa, poczucia osądzania, a także wspomnienie sytuacji, w której silny strach „odbiera mi głos”.[/font]
[/color][/size]SEPLENIENIE – czyli wymawianie z, s, c zamiast ż, sz, cz. W wymawianiu tych głosek język wysuwa się do przodu – tak samo jak podczas ssania kciuka. Jest to więc manifestowanie potrzeby ponownego połączenia się z matką, potrzeba powrotu do łona matki, gdzie dziecko czuło się bezpieczne. Należy szukać sytuacji mogącej stanowić program zagrożenia życia po wyjściu z łona.[/font]
[/color][/size]BRAK MOTYWACJI – może mieć związek z sytuacją matki, która w czasie ciąży nie miała czasu (możliwości) koncentrować się na dziecku.[/font]